Змагання «Лабіринт»

У цьому змаганні учасникам необхідно підготувати та запрограмувати робота-автомобіля, завданням якого є автономний рух лабіринтом від зони старту до зони фінішу за якомога коротший проміжок часу. Для того, щоб орієнтуватись у лабіринті, робот-автомобіль використовує ультразвуковий та/або оптичний далекоміри.

1. Умови змагання

1.1. До змагань допускаються команди, що складаються не менше, ніж з двох учасників, і не більше, ніж з чотирьох.
1.2. Усі команди використовують одну й ту саму конструкцію робота-автомобіля, яку отримують від організаторів змагань.
1.3. Команди не мають права вносити модифікації в конструкцію та електронні вузли робота-автомобіля.
1.4. Команди повинні написати власну програму і прошити її в мікроконтролер. Програма має реалізовувати алгоритм, за яким робот-автомобіль орієнтується у лабіринті та рухається від стартової позиції до фінішної.
1.5. Робот-автомобіль встановлюється в початкову позицію на вході у лабіринт, після чого він має самостійно на основі аналізу даних від далекоміра (зазвичай, ультразвукового) рухатись лабіринтом від старту до фінішу.
1.6. Робот-автомобіль під час руху не повинен торкатись стінок лабіринту.
1.7. Якщо під час проходження лабіринту робот-автомобіль рухатиметься неконтрольовано або не зможе продовжити рух протягом 30 секунд, то поточна спроба проходження лабіринту вважається невдалою.
1.8. Під час проходження роботом-автомобілем лабіринту учасники команд не повинні торкатись робота з метою зміни траєкторії його руху.
1.9. Виграє команда, яка набирає найбільшу кількість балів.

2. Характеристики робота

2.1. Конструкція робота-автомобіля визначається Оргкомітетом змагань. Команди не можуть використовувати власні конструкції.
2.2. Максимальні габарити робота-автомобіля (ДхШхВ): 300х200х150 мм.
2.3. Робот-автомобіль може мати колісне або гусеничне шасі.
2.4. Основною платою робота-автомобіля є Arduino Uno.
2.5. Основним елементом, за допомогою якого робот орієнтується в лабіринті, є ультразвуковий далекомір.
2.6. Робот є автономним, основним джерелом живлення є Li-ion акумулятори.
2.7. Принципова схема робота, поточний перелік електронних компонентів (драйвера двигунів, самих двигунів тощо) будуть надані учасникам команд заздалегідь.

3. Змагальне поле (лабіринт)

3.1. Габаритні розміри поля, на якому формується лабіринт, становлять 2500 х 3500 мм.
3.2. Лабіринт складається з типових елементів, які є прямокутними елементами заданих розмірів. Зазвичай стінки лабіринту формуються із дошок ДСП, які мають різну довжину (200, 450, 900, 1350 мм), проте однакову висоту – 160 мм та ширину – 18 мм.
3.3. Відстань між стінками лабіринту становить не менше 400 мм та не більше 450 мм.
3.4. Для поточного змагання вигляд лабіринту створюється організаторами і є незмінним для всіх учасників протягом усього періоду змагань.
3.5. Для змагань, що проходять в різні періоди, вигляд лабіринту відрізнятиметься.
3.6. Лабіринт формується таким чином, що може допускати зміни траєкторії руху як під деяким кутом, так і перпендикулярно. Також лабіринт може мати глухі кути.

4. Проведення змагань

4.1. Перед початком змагань команди отримують усі необхідні інструкції та схеми робота-автомобіля. Зокрема, буде вказано, який тип далекоміра використовується для поточного змагання (ультразвуковий та/або оптичний) та конкретне найменування датчика, що дозволить командам підготуватись (як теоретично, так і практично). Також команди отримують схему (у вигляді карти або фотографії) поточного вигляду лабіринту.
4.2. Сама програма, за якою має рухатись в лабіринті робот-автомобіль, може бути створена заздалегідь. Проте в день в день змагань також буде виділено час на написання коду перед безпосереднім початком змагань.
4.3. Команди зобов’язані показати написаний код суддям та/або організаторам змагань, щоб уникнути плагіату та використання чужих здобутків. Також команди повинні пояснити свій код на вимогу судді.
4.4. Перед початком змагань буде доступний тестовий лабіринт, в якому команди зможуть протестувати робота-автомобіля.
4.5. Змагання складаються із трьох раундів (заїздів).
4.6. Якщо зареєстрована команда не з’явились на свій раунд через 5 хвилин після виклику, то вона дискваліфікується на поточний раунд.
4.7. Між раундами передбачена невелика перерва.
4.8. Перед першим раундом і між раундами команди можуть завантажувати в робота нові (модифіковані) версії програм.
4.9. Перед початком заїзду робот виставляється в зоні старту так, щоб усі частини робота знаходилися всередині стартової зони.
4.10. За командою судді дається сигнал про старт та починається відлік часу. Після цього учасник команди повинен увімкнути робота і відпустити.
4.11. Максимальна тривалість одного заїзду складає 5 хвилини (300 секунд).

5. Визначення переможця

5.1. За проходження лабіринту команді нараховується 100 балів.
5.2. Максимальний час, що виділяється на один заїзд, складає 5 хвилини (300 секунд). Якщо за цей час робот на виїхав з лабіринту, то спроба зупиняється, а команда набирає 0 балів, а також штрафні бали, якщо вони були зароблені під час поточного заїзду.
5.3. Якщо робот виїхав з лабіринту раніше за відведений час, який становить 5 хвилин (300 секунд), то за кожну секунду часу, що залишилась, додатково команда отримує +1 бал.
5.4. За правилами робот-автомобіль не має права торкатись стінок лабіринту. За кожен дотик до стінок лабіринту нараховуються -5 штрафних балів.
5.5. Якщо під час руху робот-автомобіль внаслідок зіткнення повалить певну секцію лабіринту, то буде нараховано -10 штрафних балів.
5.6. Під час визначення переможця буде враховано тільки кращий результат із усіх спроб, які виконала команда.
5.7. Якщо команди мають однакову кількість балів, то братиметься до уваги кількість балів й усіх інших спроб. Якщо і в цьому випадку у команд буде однакова кількість балів, то враховуватиметься кращий час, за який робот-автомобіль подолав лабіринт.

6. Суддівство

6.1. Організатори змагань залишають за собою право вносити до правил змагань будь-які зміни, якщо ці зміни не дають переваг одній з команд.
6.2. Контроль та підбиття підсумків здійснюється суддівською колегією відповідно до наведених правил.
6.3. Суддівська колегія складається із 3-х членів (головний суддя та два помічники). Добір суддів здійснюють організатори змагань.
6.4. Судді мають всі повноваження протягом всіх змагань; всі учасники повинні підкорятися їхнім рішенням.
6.5. Суддя може використати додаткові спроби роз'яснити спірні ситуації.
6.6. Якщо виникають якісь заперечення щодо суддівства, команда має право в усному порядку оскаржити рішення суддів на полі у голови Оргкомітету, не пізніше закінчення поточного раунду.
6.7. Перегравання може бути проведене за рішенням суддів у випадку, якщо:
      6.7.1. Робот не зміг закінчити етап через стороннє втручання.
      6.7.2. Виникла деяка несправність через поганий стан ігрового поля.
      6.7.3. Суддівською колегією була допущена помилка.
6.8. Судді можуть закінчити змагання на власний розсуд, якщо робот не може продовжити рух протягом 30 секунд.

АСНК КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021