У цьому змаганні учасникам необхідно підготувати та запрограмувати робота-автомобіля, який керується за допомогою програми на смартфоні або планшеті. Після чого, дистанційно керуючи роботом-автомобілем, якнайшвидше пройти задану трасу.
1. Умови змагання
1.1. До змагань допускаються команди, що складаються не менше, ніж з двох учасників, і не більше, ніж з чотирьох.
1.2. Команди можуть використовувати як власну конструкцію робота-автомобіля, так і надану організаторами змагань.
1.3. Команди не мають права вносити модифікації в конструкцію та електронні вузли робота-автомобіля, який надано організаторами.
1.4. Команди повинні написати власну програму і прошити її в мікроконтролер. Програма має реалізовувати алгоритм, за яким робот-автомобіль реагує на команди, що йому передаються дистанційно від смартфону або планшету.
1.5. Для керування роботом можна використовувати сторонні застосунки або розробити власний (у другому випадку надаються додаткові бали, що значно підвищує вірогідність перемоги).
1.6. Для дистанційного керування використовується Bluetooth (інші технології бездротової передачі даних застосовувати не допускається).
1.7. Робот-автомобіль встановлюється в початкову позицію на трасі, після чого один із учасників команди дистанційно керує рухом робота з метою якнайшвидшого проходження траси від старту до фінішу.
1.8. Робот-автомобіль під час руху не повинен торкатись бокових стінок, які встановлені вздовж траси.
1.9. Під час проходження роботом-автомобілем лабіринту учасники команд не повинні фізично торкатись робота з метою зміни траєкторії його руху.
1.10. Виграє команда, яка набирає найбільшу кількість балів.
2. Характеристики робота
2.1. Якщо учасники використовуватимуть власну конструкцію робота-автомобіля, то його максимальні габарити не повинні перевищувати (ДхШхВ): 300х200х150 мм.
2.2. Плати, які допускається використовувати у власних конструкціях роботів-автомобілів: Arduino Uno R3, Arduino Nano, Arduino Mega 2560, Arduino Mini/Micro.
2.3. Робот-автомобіль може мати колісне або гусеничне шасі.
2.4. Робот-автомобіль має бути з автономним живленням від акумуляторів. Допускається використання тільки Li-ion акумуляторів.
2.5. Для команд, які використовуватимуть роботи-автомобілі, що надані організаторами змагань, буде заздалегідь доступна принципова схема робота, поточний перелік електронних компонентів (драйвера двигунів, самих двигунів тощо) тощо.
3. Змагальна траса
3.1. Габаритні розміри поля, на якому формується траса, становлять 2500 х 3500 мм.
3.2. Траса формується у вигляді лабіринту, стінками якого є прямокутні елементи заданих розмірів. Зазвичай стінки траси формуються із дошок ДСП, які мають різну довжину (200, 450, 900, 1350 мм), проте однакову висоту – 160 мм та ширину – 18 мм.
3.3. Відстань між стінками траси становить не менше 300 мм та не більше 450 мм.
3.4. Для поточного змагання вигляд лабіринту створюється організаторами і є незмінним для всіх учасників протягом усього періоду змагань.
3.5. Для змагань, що проходять в різні періоди, вигляд траси відрізнятиметься.
3.6. Траса формується таким чином, що може допускати зміни траєкторії руху як під деяким кутом, так і перпендикулярно.
4. Проведення змагань
4.1. Перед початком змагань команди отримують усі необхідні інструкції та схеми робота-автомобіля, який надають організатори змагань. Також команди отримують схему (у вигляді карти або фотографії) поточного вигляду траси.
4.2. Сама програма, за якою має рухатись в лабіринті робот-автомобіль, може бути створена заздалегідь. Проте в день в день змагань також буде виділено час на написання коду перед безпосереднім початком змагань.
4.3. Команди зобов’язані показати написаний код суддям та/або організаторам змагань, щоб уникнути плагіату та використання чужих здобутків. Також команди повинні пояснити свій код на вимогу судді.
4.4. Команди, які приносять для змагань власного робота-автомобіля, повинні пройти перевірку на відповідність вимогам до конструкції та електроніки, які описані у Розділі 2.
4.5. Перед початком змагань буде доступна тестова траса, на якій команди зможуть протестувати рух робота-автомобіля.
4.6. Змагання складаються із трьох раундів (заїздів).
4.7. Якщо зареєстрована команда не з’явились на свій раунд через 5 хвилин після виклику, то вона дискваліфікується на поточний раунд.
4.8. Між раундами передбачена невелика перерва.
4.9. Перед першим раундом і між раундами команди можуть завантажувати в робота нові (модифіковані) версії програм.
4.10. Перед початком заїзду робот виставляється в зоні старту так, щоб усі частини робота знаходилися всередині стартової зони.
4.11. За командою судді дається сигнал про старт та починається відлік часу. Після цього учасник команди повинен увімкнути робота і почати ним дистанційно керувати з метою якнайшвидшого проходження усієї траси.
5. Визначення переможця
5.1. Команді, яка пройшла трасу найшвидше, 200 балів.
5.2. Усі інші команди отримують бали за наступною формулою:
Бали команди = 200 – (кількість секунд, на які команда відстала від переможця)
5.3. За правилами робот-автомобіль не має права торкатись стінок траси. За кожен дотик до стінок траси нараховуються -20 штрафних балів.
5.4. Якщо під час руху робот-автомобіль внаслідок зіткнення повалить певну секцію стінки, то буде нараховано -50 штрафних балів.
5.5. Під час визначення переможця буде враховано тільки кращий результат із усіх спроб, які виконала команда.
5.6. За створення власної програми на смартфоні для керування роботом-автомобілем додатково нараховується 50 балів.
5.7. Якщо команди мають однакову максимальну кількість балів, то переможцем буде визнана та команда, яка допустила меншу кількість зіткнень зі стінками траси та/або написала власну програму для смартфону. Інші можливі ситуації із неоднозначністю визначення переможця вирішуватимуть судді змагань.
6. Суддівство
6.1. Організатори змагань залишають за собою право вносити до правил змагань будь-які зміни, якщо ці зміни не дають переваг одній з команд.
6.2. Контроль та підбиття підсумків здійснюється суддівською колегією відповідно до наведених правил.
6.3. Суддівська колегія складається із 3-х членів (головний суддя та два помічники). Добір суддів здійснюють організатори змагань.
6.4. Судді мають всі повноваження протягом всіх змагань; всі учасники повинні підкорятися їхнім рішенням.
6.5. Суддя може використати додаткові спроби роз'яснити спірні ситуації.
6.6. Якщо виникають якісь заперечення щодо суддівства, команда має право в усному порядку оскаржити рішення суддів на змагальному полі у голови Оргкомітету, не пізніше закінчення поточного раунду.
6.7. Перегравання може бути проведене за рішенням суддів у випадку, якщо:
6.7.1. Робот не зміг закінчити етап через стороннє втручання.
6.7.2. Виникла деяка несправність через поганий стан ігрового поля.
6.7.3. Суддівською колегією була допущена помилка.
6.8. Судді можуть закінчити змагання на власний розсуд, якщо робот не може продовжити рух протягом 30 секунд.